2016.10.26.
Budapest Főváros Kormányhivatala



SAJTÓKÖZLEMÉNY

MEGKEDŐDÖTT A KORMÁNYHIVATALOKBAN AZ EGYSÉGES IRATKEZELÉSI RENDSZER BEVEZETÉSE



A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Miniszterelnökség vezette konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032 azonosító számú „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” című kiemelt projekt 2,750 milliárd forint támogatásban részesült, melyből bevezetésre kerül a megyei kormányhivatalokhoz az egységes elektronikus irat- és dokumentumkezelési rendszer.
Az egységesítés nagymértékben hozzájárul a közigazgatás belső működésének elektronizálásához, mérhetővé tételéhez, ezáltal a hatékonyság növeléséhez.


A területi közigazgatás megújítása keretében megkezdődött az Egységes központi elektronikus irat- és dokumentumkezelési rendszer (EKEIDR) megvalósítása a fővárosi és megyei kormányhivatalokban.
Az „EKEIDR- Egységes irat- és folyamatkezelési rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” című kiemelt projekt keretében, egy olyan egységes dokumentumkezelési rendszert vezetnek be, amelynek köszönhetően a kormányhivatalok és más állami szervezetek közötti elektronizált iratkezelésben csökkennek a belső adminisztratív terhek, és javul az ügyintézés hatékonysága. További cél, hogy az EKEIDR segítse az egyablakos ügyintézési szolgáltatások ügyfélbarát működését.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
A projektről bővebb információt a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest weboldalon olvashatnak.